Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Goedwerkende deo voor puberzoon gezocht

Ja, de titel zegt het al, zoonlief zit nu echt in de puberteit en zijn gebruikelijke deo (Sanex) voldoet inmiddels niet meer. Om de - soms echt heftige - geur te voorkomen wil ik graag weten welk deo hij het beste kan gebruiken. Hij doucht trouwens keurig iedere avond en kleding wordt ook iedere dag gewisseld.
Zijn er deodorants die niet zo overweldigend zijn (Axe ruikt te sterk voor hem en zou hij niet gebruiken) en goed hun werk doen?
Dank jullie al.


syneo 5 is echt de allerbeste die ik ken. Daar kan geen deo tegenop.

lovelli en (uit Duitsland) hidrofugal. Die werken voor mij het best. En borotalco als goede 2e

Wat ook enorm goed kan helpen bij puberzweetlucht is je oksels/lijf regelmatig echt goed scrubben. Ik maakte voor puberzusje vroeger suikerscrub met een  beetje olie en suiker. Eventueel wat etherische olie toevoegen. Rustig maar goed scrubben, huid zorgvuldig afdrogen en vervolgens deo opbrengen.

rexona cotton dry

Ruiken zijn oksels fris als hij net uit de douche komt?

Ook in de ochtend douchen, deo op schone frisse pas gewassen oksels werkt ook beter. Na het douchen staan de poriën nog open en zullen het product beter opnemen.

Darla123

Darla123

23-04-2024 om 15:37 Topicstarter

wow, net geschreven en nu al zo vele reacties, dank jullie wel!
Zoonlief doucht zich goed en is haast niet onder de douche weg te krijgen, hij houdt van zwemmen en water 
Als hij net gedoucht heeft, is er niets aan de hand, hij ruikt dan alleen naar douchegel (merk Nivea/Sanex/Sebamed) en deo, in de ochtend wast hij zich met een washandje en gebruikt deo, maar in de loop van de dag… Pfff jeetje 

Zilver_gray schreef op 23-04-2024 om 15:34:

Ook in de ochtend douchen, deo op schone frisse pas gewassen oksels werkt ook beter. Na het douchen staan de poriën nog open en zullen het product beter opnemen.

Deo werkt beter als het een nacht kan inwerken. Dus ‘s avonds douchen en deo’en en ‘s ochtends even bijspuiten/rollen. 

Hier gebruikt mijn zoon de deo stick van Ben & Anna, of die van We Love. Dat is op basis natriumbicarbonaat (baking soda), dus totaal onschuldig. Zorgt er niet voor dat je niet zweet, maar je ruikt geen zweetlucht. Ikzelf smeer met een vochtige hand een beetje natriumbicarbonaatpoeder onder mn armen, werkt echt perfect en kost bijna niks.

Wat ook helpt is okselhaar scheren.. maar dat wil niet iedereen.

Naast deo....ook nagaan of de geur goed uit zijn kleding is gegaan na het wassen.
Bij mijn dochter was de geur nauwelijks meer uit de kleding te krijgen.
Wat ik op het moment doe en dat werkt voor mij nog het beste: haar shirtjes en alles wat op de blote huid gedragen wordt in de wasmachine doen en overgieten met een ruime hoeveelheid azijn. Dan een spoelprogramma zonder afpompen en centrifugeren aanzetten. Daarna laat ik het rustig een uurtje of 3 weken. 
Na die drie uur afpompen. De rest van de was erbij en een normaal wasprogramma draaien. We hebben het hier nu redelijk onder controle...maar volledig weg is het niet.

Loveli ! Even wennen maar werkt echt perfect. 

SuzyQFive schreef op 23-04-2024 om 15:40:

[..]

Deo werkt beter als het een nacht kan inwerken. Dus ‘s avonds douchen en deo’en en ‘s ochtends even bijspuiten/rollen.

Hier werkte de tip prima! Douchen voor het slapengaan en douchen in de ochtend is sowieso geen overbodige luxe bij veelvuldig zweten.

o mijn god mijn lievelings onderwerp!!! Deo!! 😁 geloof mij medeforummers, rexona maximum protection stick (blauwe variant&nu in aanbiedingbij de kruidvat) is de BESTE deo ooit!!(vind ik) Je kan ONMOGELIJK stinken met deze deo roller! Voor mij en iedereen die ik heb het aangeraden, zowat de hele stad, nooit meer een andere! Het blijft minimaal 24 uur goed zitten!! Je stinkt NOOIT, en zoals sommige van jullie weten vraagt mijn zorgenkindje 24/7 intensieve zorg. Dus ik ben dag in dag uit aan het bewegen en ik stink NOOIT door deze deo. Het is heel anders dan standaard rollers, deze rolt een soort creme achtige subtantie, alsof het je zweetporiën dicht lijmt. Zelfde effect als botox in de oksels! Nogmaals geloof me deze werkt echt!!!!

Mijn man gebruikt ook dezelfde, ze hebben hem ook in mannen variant maar hij gebruikt ook gewoon deze en ook bij hem werkt die perfect, ook bij de puberzoon van mijn buurvrouw!


https://www.kruidvat.nl/rexona-women-maximum-protection-clean-scent-anti-transpirant-stick/p/1758170?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIpIqB8trYhQMVNZiDBx3XLAN6EAQYASABEgJR5fD_BwE

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.