Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Wie is de vader?

Beste,
Ik zit in een dilemma, ik wil een luisterend oor en tips aub… Ik weet niet wie de vader is!! Het zit namelijk zo, met Persoon A heb ik vaker sex zonder relatie… En natuurlijk eerste x helaas een one night stand gehad toen ik helemaal bezopen was met Persoon B. En nu ben ik zwanger!
Ik ben 33 jaar en woon nog bij mijn moeder. In onze cultuur is mijn situatie niet mogelijk en moet je eerst trouwen…
Ik heb altijd een kinderwens gehad, terwijl ik moeilijk vruchtbaar ben… ik heb 1 eierstok en endometriose… maar mijn eerste optie was helaas voor een abortus. Toen ik bij de kliniek was, is het me toch niet gelukt en heb ik de zwangerschap niet afgebroken. Nu wil ik hulp om ongeveer te kunnen rekenen wie de vader is, ook al zal het moeilijke obstakels met zich meebrengen, en voor mijn baby kan gaan.
Nu ik allemaal bereken ben ik helemaal door de war.
12jan heb ik getest en was positief! Ik ben naar een echo geweest 19jan en het was heel klein begin 5 weken zeiden ze. Ik had gelijk bij een kliniek afspraak gemaakt. En kon bij ze terecht op 24jan. Toen ik daar een echo had zeiden ze ook dat het begin van 5 weken zwangerschap was… terwijl ik al zeker 6 weken moest zijn… als dat zo is, is het makkelijker voor me dan als de baby 6 weken zal zijn…

12dec was mijn laatste menstruatie die 4 dagen te vroeg was en met heftige pijn in de rug en buik.. want ik nooit heb (rugpijn)
25dec sex gehad met Persoon B
1jan sex met Persoon A
Ik dacht eerst dat het van B zou zijn, maar na de echos denk ik dat het A is

Ik wil van jullie echt oprechte tips, of meedenkend met me kunnen zijn. En niet gaan judgen! Geloof me, ik maak me zelf al helemaal af!! Ik vind het al moeilijk om het te accepteren… en weet noch steeds niet hoe ik verder moet. 


Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Vanaf een bepaalde week tijdens de zwangerschap kun je een DNA test laten doen, dat heeft mogelijk een risico. Of wachten tot na de bevalling met een DNA test, dat is zonder risico voor je baby.

Aanvulling, na Google las ik dat het al vanaf week 9 mogelijk is zonder risico’s. Er zijn mogelijk diverse test mogelijkheden, even googelen ‘vader test ongeboren kind’. Enige manier om zekerheid te hebben.

Ik zou beide sexpartners informeren dat je zwanger bent en niet weet wie de bevruchter is. 
Je bent 33 jaar, een volwassen vrouw met kinderwens. Volgens mij heb je geen man nodig!

Als 12/12 je menstruatie was, was je op je vruchtbaarste (en heb je dus het meeste kans dat je zwanger raakt) een week of 2 later. Met Kerst en bij B dus.

Maar als je hiermee doorzet zou ik ook gaan voor DNA-bepaling tijdens je zwangerschap.

Sneeuwklokje schreef op 30-01-2024 om 03:49:

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Vanaf een bepaalde week tijdens de zwangerschap kun je een DNA test laten doen, dat heeft mogelijk een risico. Of wachten tot na de bevalling met een DNA test, dat is zonder risico voor je baby.

Aanvulling, na Google las ik dat het al vanaf week 9 mogelijk is zonder risico’s. Er zijn mogelijk diverse test mogelijkheden, even googelen ‘vader test ongeboren kind’. Enige manier om zekerheid te hebben.

Ik zou beide sexpartners informeren dat je zwanger bent en niet weet wie de bevruchter is.
Je bent 33 jaar, een volwassen vrouw met kinderwens. Volgens mij heb je geen man nodig!

Nu in de aanbieding voor slechts 1099 euro, koopje inderdaad.

Waar ik al niet mee zou wachten is een SOA-test. 
Daarnaast geef je aan dat je het in je cultuur niet mogelijk is, dus mocht je besluiten om er alleen voor te gaan: kun je dan bij je moeder blijven wonen, of is het financieel haalbaar om zelfstandig te wonen en in je eentje een kind op te voeden? 

Ik krijg de indruk dat je graag zeker wil weten wie de vader is, zonder dat je dat met beide heren wil bespreken.
En dat kan volgens mij niet. Als je zeker wil weten wie de vader is, zal er een soort DNA test moeten komen, en daar heb je medewerking van in elk geval 1 van de twee mannen voor nodig.
Zonder medewerking geen zekerheid, maar alleen giswerk 

Ik begrijp heel veel van veel culturen maar één ding zal ik nooit snappen: dat je moet trouwen om een kind te mogen krijgen. En dat je als dat dus niet zo is, je dan maar abortus moet laten plegen. Dat zijn twee zo tegenstrijdige dingen… 

Maar: wellicht wordt de soep niet zo heet gegeten… 

Wat zal er gebeuren als je vertelt zwanger te zijn? 

Sorry, dit kunnen wij vanaf een scherm niet voor je beoordelen. En ook een arts kan alleen gissen en op basis van kansen schatten dat het A of B is. Dus een DNA-test. Ik hoop dat je nog wat haren van beide heren hebt, dan hoef je ze niet van te voren in te lichten dat je zo'n test wilt laten doen. 

Tja alcohol drinken mag waarschijnlijk ook niet in die cultuur....En dat doe je ook... Dus sta op, kies voor je kind, en laat die cultuur cultuur zijn....En wie de vader is? Dat kan je alleen met een DNA test bepalen... Of de vader dan meteen zou willen trouwen is ook nog de vraag...

TineWinkel schreef op 30-01-2024 om 08:38:

Sorry, dit kunnen wij vanaf een scherm niet voor je beoordelen. En ook een arts kan alleen gissen en op basis van kansen schatten dat het A of B is. Dus een DNA-test. Ik hoop dat je nog wat haren van beide heren hebt, dan hoef je ze niet van te voren in te lichten dat je zo'n test wilt laten doen.

Natuurlijk moet ze de mogelijke vaders wel inlichten

SuzyQFive schreef op 30-01-2024 om 08:00:

Ik begrijp heel veel van veel culturen maar één ding zal ik nooit snappen: dat je moet trouwen om een kind te mogen krijgen. En dat je als dat dus niet zo is, je dan maar abortus moet laten plegen. Dat zijn twee zo tegenstrijdige dingen…

Maar: wellicht wordt de soep niet zo heet gegeten…

Wat zal er gebeuren als je vertelt zwanger te zijn?

Volgens mij is het is de meeste culturen/geloven die dit hanteren zo dat je pas sex mag als je getrouwd bent. En dan komen er vanzelf geen kinderen als je niet getrouwd bent. Gebeurt dat wel dan weet iedereen dat je fout bezig was (als vrouw, voor mannen zijn de eisen wat minder hard). Het is ook niet de bedoeling om abortus te plegen, maar je zou moeten trouwen, zo snel mogelijk, dan kan het lijken alsof het kind binnen het huwelijk verwekt is en gewoon te vroeg geboren is. Zo ging dat iig bij mijn oma binnen het katholieke geloof. Zo werd mijn moeder zogenaamd al na 7 maanden geboren. Het werd een ongelukkig huwelijk. En het hele dorp wist toch hoe het zat en in de kerk kreeg zij geen hostie bij het ter communie gaan.

Ik snap nog wel waarom een vrouw abortus zou laten plegen om onder zo'n huwelijk of de schande van de hele gemeenschap uit te komen.

Temet schreef op 30-01-2024 om 07:25:

Ik krijg de indruk dat je graag zeker wil weten wie de vader is, zonder dat je dat met beide heren wil bespreken.
En dat kan volgens mij niet. Als je zeker wil weten wie de vader is, zal er een soort DNA test moeten komen, en daar heb je medewerking van in elk geval 1 van de twee mannen voor nodig.
Zonder medewerking geen zekerheid, maar alleen giswerk

Bij persoon a die je regelmatig ziet een afspraak maken en een "grijze haar" uittrekken en met een smoes weer weggaan. Dnatest laten doen na 9 wkn. Is het niet van a, dan dus van b en licht je die in.

En 33 jaar en zwanger en verminderd vruchtbaar? Dan zou ik deze zwangerschap koesteren, dus gefeliciteerd met je wondertje

ik zou naar het fiom gaan
Je kan wel wat hulp en steun gebruiken 
Sterkte TO 

BritgetJones007 schreef op 30-01-2024 om 10:05:

[..]

Bij persoon a die je regelmatig ziet een afspraak maken en een "grijze haar" uittrekken en met een smoes weer weggaan. Dnatest laten doen na 9 wkn. Is het niet van a, dan dus van b en licht je die in.

En 33 jaar en zwanger en verminderd vruchtbaar? Dan zou ik deze zwangerschap koesteren, dus gefeliciteerd met je wondertje

Hoe stiekem en achterbaks dit. Typisch vrouwengedrag blijkt maar weer.

Roos55 schreef op 30-01-2024 om 10:08:

ik zou naar het fiom gaan
Je kan wel wat hulp en steun gebruiken
Sterkte TO

Dit. 

Het fiom kan je helpen met zowel de opties omtrent de vragen die je over je zwangerschap hebt, als instanties aanwijzen waar je voor de overige struikelpunten terecht kan. 

persoon A maar niet 100 procent

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.