Sneller herstellen na de bevalling: 7x tips om je te helpen!
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Ongepland zwanger


het probleem is ook, dat jullie lijnrecht tegenover elkaar staan in wat jullie willen en wat het besluit ook mag zijn, dit gaat grote invloed hebben op je relatie en onderling vertrouwen in de vorm van wrok. Want wat de ander op moet geven is gevoelsmatig 'te groot' om daarmee om te gaan. Hij kan de zwangerschap niet dragen, anders had hij dat gedaan. Jij wilt het niet, maar betekent een breuk. Nu of op de lange termijn.

De kinderen die er nu zijn voelen dat er wat aan de hand is. Kunnen die uit logeren de komende dagen, naar opa en oma? Haal anders de kinderen uit de situatie voor nu.

EnglishmaninNewYork schreef op 14-02-2024 om 08:30:

?

Dus TO wil praten, overleg en hulp om hier samen uit te komen.

Haar man zet haar volledig voor het blok.

En omdat een andere forummer vind dat TO baas in eigen buik is, zag je, @elpisto, dit al aankomen?

Wat een gedraai. Dit is precies waarom baas in eigen buik essentieel is.

Dat is toch zijn goed recht lijkt me? Zij zet hem ook voor het blok zo.

TO, wat naar dat hij zo reageert. 

Als hij niet bereid is om met hulp te proberen er samen uit te komen en je vervolgens privé zo klem zet, wil je dan überhaupt zelf wel met hem verder? 

Ik snap dat het je om je hele gezin gaat, niet alleen je relatie, maar ik betwijfel dat het ronduit negeren van jouw gevoelens jullie relatie goed zal doen. Lijkt mij een catch22.

Nick90 schreef op 14-02-2024 om 08:36:

[..]

Dat is toch zijn goed recht lijkt me? Zij zet hem ook voor het blok zo.

Ze zet hem niet voor het blok, ze geeft aan hulp te willen om er samen uit te komen. 

Dat is een compleet andere insteek dan 'je doet zonder verder overleg maar gewoon wat ik wil of we gaan scheiden'. 

EnglishmaninNewYork schreef op 14-02-2024 om 08:40:

[..]

Ze zet hem niet voor het blok, ze geeft aan hulp te willen om er samen uit te komen.

Dat is een compleet andere insteek dan 'je doet zonder verder overleg maar gewoon wat ik wil of we gaan scheiden'.

Hier is niet echt uit te komen lijkt me, hij wil wel en zij niet. Ik zie geen middenweg, en buiten dat tikt de tijd natuurlijk wel door dus die hulp om er samen uit te komen moet dan wel snel op gang komen en kan niet al te lang duren. 

Nick90 schreef op 14-02-2024 om 08:44:

[..]

Hier is niet echt uit te komen lijkt me, hij wil wel en zij niet. Ik zie geen middenweg, en buiten dat tikt de tijd natuurlijk wel door dus die hulp om er samen uit te komen moet dan wel snel op gang komen en kan niet al te lang duren.

Ik zie ook geen middenweg, maar hulp kan wel inzicht geven en begrip voor elkaar vergroten. En die verbinding kan weer leiden tot een gezamenlijk besluit. 

Dat besluit kan je dan weliswaar nog steeds liever anders gezien hebben, maar begrip voor elkaar vergroot de kans op acceptatie en verwerking.

Elpisto schreef op 14-02-2024 om 07:29:

[..]

Ik vind dat een logisch gevolg van je op die manier opstellen zoals jij al een paar keer oppert hier. " Jij bent de vrouw, jij bent de baas en voor de rest niemand".

Zo werkt dat, zeker in een al langlopende relatie, natuurlijk absoluut niet. Ik had deze al wel zien aankomen.

Oh ja? Waar staat dat precies? 

TrefleQ schreef op 13-02-2024 om 23:36:

Waarom vind je dat chantage? Het is ook zijn ongeboren kind. En nee, gelukkig hoeft een vrouw in Nederland een zwangerschap niet te voldragen. Maar de man staat buitenspel. Er is een kind verwekt, zijn kind. En dat wordt het leven ontnomen, door zijn vrouw. Ik wil niet melodramatisch zijn, maar dit is feitelijk. En ja, het kan zijn dat je je dan niet verder kunt in je huwelijk. Dat hoeft geen chantage te zijn, dat kan gewoon een gevolg zijn.

Omdat man zegt "als jij niet doet wat ik wil dan ga ik van je scheiden"

Met die woorden uitgesproken vraag ik me af of dat huwelijk nog wel stand kan houden. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 14-02-2024 om 09:54:

[..]

Omdat man zegt "als jij niet doet wat ik wil dan ga ik van je scheiden".

Met die woorden uitgesproken vraag ik me af of dat huwelijk nog wel stand kan houden.

Helemaal mee eens. Wat TO ook besluit dit huwelijk is denk ik gedoemd om te mislukken.

Terrecht dat man dit zegt. Ik zou dat ook zeggen als ik man was. Dat is nog zijn enige pressiemiddel. Hoe vervelend ook voor jou. Het is hem menens. Jullie huwelijk is gedoemd te mislukken. Ik zou het heel naar vinden als dit op jouw leeftijd toch een miskraam wordt en alle ruzie en kapot huwelijk voor niks is geweest. Je had kunnen afspreken met man we wachten op de termijnecho met 11 weken dan praten we verder. Dan kunnen dingen landen. Abortus mag nog een hele tijd. 

ik vind dit heel erg voor jullie allebei. Wat een nare situatie

EnglishmaninNewYork schreef op 14-02-2024 om 08:30:

?

Dus TO wil praten, overleg en hulp om hier samen uit te komen.

Haar man zet haar volledig voor het blok.

En omdat een andere forummer vind dat TO baas in eigen buik is, zag je, @elpisto, dit al aankomen?

Wat een gedraai. Dit is precies waarom baas in eigen buik essentieel is.

Zij wil hier samen uit komen, maar ze wil absoluut het kind niet houden. Waar wil je dan samen uit komen?

Ik zag dit inderdaad wel aankomen ja. En dat staat overigens los van " Baas in eigen buik" want dat is op deze manier een beetje een non-argument wat je aan haalt. Volgens mij heb ik het hier al benoemd en anders in andere draadjes al. Maar nogmaals dan maar, voordat je daar een discussie over begint: Ik ben helemaal voor baas in eigen buik. 

Het probleem is echter wel: Ze zet hem net zo goed voor het blok, want hoewel ze er graag samen uit komt, is er geen haar op haar hoofd die nog een kleine wil. Het zou pas gek zijn als je dat prima vindt, maar het feit dat manlief wel die kleine wil en daar net zo goed consequenties aan verbind, dat dat dan ineens chantage is. Dat heeft niks met gedraai te maken: Dat is rationeel nadenken. Iets wat nog wel eens lastig blijkt als je er een man-vrouw discussie van wil maken en waar ik dan ook niet in mee ga. 

Elpisto schreef op 14-02-2024 om 10:11:

[..]

Zij wil hier samen uit komen, maar ze wil absoluut het kind niet houden. Waar wil je dan samen uit komen?

Ik zag dit inderdaad wel aankomen ja. En dat staat overigens los van " Baas in eigen buik" want dat is op deze manier een beetje een non-argument wat je aan haalt. Volgens mij heb ik het hier al benoemd en anders in andere draadjes al. Maar nogmaals dan maar, voordat je daar een discussie over begint: Ik ben helemaal voor baas in eigen buik.

Het probleem is echter wel: Ze zet hem net zo goed voor het blok, want hoewel ze er graag samen uit komt, is er geen haar op haar hoofd die nog een kleine wil. Het zou pas gek zijn als je dat prima vindt, maar het feit dat manlief wel die kleine wil en daar net zo goed consequenties aan verbind, dat dat dan ineens chantage is. Dat heeft niks met gedraai te maken: Dat is rationeel nadenken. Iets wat nog wel eens lastig blijkt als je er een man-vrouw discussie van wil maken en waar ik dan ook niet in mee ga.

Kun je me nog even wijzen op je beschuldiging naar mij waar ik meermaals heb geuit dat TO baas in eigen buik is?  Want wie je ook in gedachten hebt, in mijn berichten zie ik die uitspraak niet staan. Zelfs geen enkele keer.



Er samen uitkomen staat niet gelijk aan allebei krijgen wat je wilt. 

Er samen uitkomen betekent dat je moeite doet elkaar te begrijpen, zodat je samen een beslissing kan maken die nodig is om verder te gaan. 

Dat doe je niet door de gevoelens van je vrouw volledig buiten spel te zetten, hulp af te wijzen en te eisen dat je vrouw maar een kind baart die ze niet wil. 

Dat doe je wel door te begrijpen dat je dit samen niet op kunt lossen en daarbij hulp te vragen om het gesprek open te breken, precies wat TO wil. Man niet, die vind alleen maar wat hij vindt en zij doet het er maar mee. 

TO mag gewoon deze zwangerschap niet willen, TO mag gewoon tevreden zijn met het gezin wat ze al heeft. Daar is helemaal niets mis mee, ook niet als man daar een andere mening over heeft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.